تبسُّم به روي مؤمن حسنه است (امام باقر ع)+پيام شهيد

خرید بک لینک

زندگي يعني:  بخند هر چند که  غمگيني.ببخش هرچند که  مسکيني .  فراموش کن هرچندکه دلگيري . آري اينگونه



نتيجه تصويري براي لبخند زيباي مومن


*خنده زيباي شهيد مهدي محمد حسين ياغي لُبناني معروف به کرّار از شهداي مُدافع حرم حضرت زينب«سَلامُ اللهِ عَلَيها»


***نسيم معرفت***


** تبسُّم به روي مؤمن حسنه است (امام باقر ع)+نسيم معرفت




 **  امام باقر  (عَلَيهِ السَّلامُ ) فرمود : تَبَسُّمُ اَلرَّجُلِ فِي وَجْهِ أَخِيهِ حَسَنَةٌ وَ صَرْفُ اَلْقَذَى عَنْهُ حَسَنَةٌ وَ مَا عُبِدَ اَللَّهُ بِشَيْ‏ءٍ أَحَبَّ إِلَى اَللَّهِ مِنْ إِدْخَالِ اَلسُّرُورِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ . تبسُّم و لبخند مردى بر صورت برادر مؤمنش و بر طرف كردن گرفتارى و مشكل از او، كار نيكويى است و بعد فرمود محبوب ترين چيز نزد خداى متعال ادخال سرور در قلب مؤمن وارد است. (بحار الأنوار ج 74 ص288 . -الكافي ج2 ص188 حديث 2 )



* اَلْقَذَى: « به فتح قاف» : خَس و خاشاک- خار وخاشاک - گرد وغُبار ( خَس : خار-خاشاک- ريزه کاه يا علف خشک-- آدم پست و فرومايه و ناکس)



* اَلْقِذَى : « به کسر قاف» : گرد وغبار- خس وخاشاک- خار وخاشاک



*** در خطبه سوم از نهج البلاغه فيض الأسلام  که معروف به خطبه شِقشِقِيّه  است  کلمه ( قَذََي به فتح قاف )  به معناي «خار و خاشاک »  آمده است : ... فَرَأَيْتُ أَنَّ الصَّبْرَ عَلَى هَاتَا أَحْجَى فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًا أَرَى تُرَاثِي نَهْباً .ديدم صبر كردن خردمنديست، پس صبر كردم در حالتى كه چشمانم را خاشاك و غبار و گلويم را استخوان گرفته بود (بسيار اندوهگين شدم، زيرا در خلافت ابى بكر و ديگران جز ضلالت و گمراهى چيزى نمى‏ديدم و چون تنها بوده يارى نداشتم نمى‏توانستم سخنى بگويم) ميراث خود را تاراج رفته مى‏ديدم (منصب خلافت را غصب كردند و فساد آن در روى زمين تا قيام قائم آل محمّد عليهم السّلام باقى است).  نهج البلاغه فَيض الأسلام خطبه سوم «معروف به خُطبه شِقشِقِيّه » صفحه 46 .



**حضرت آيت الله سيد اصغر سعادت ميرقديم لاهيجي

دوازده ويژگي سخن خوب از د...

ما را در سایت دوازده ويژگي سخن خوب از د دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 109 تاريخ: چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت: 18:38

صفحه بندی